-
In België geven providers aan overal dekking te kunnen bieden, maar in de realiteit blijven er altijd plekken waar het weinig tot geen bereik is. Op de kaarten die de dekking weergeven lijken alle gebieden gedekt, maar de werkelijkheid is helaas anders. Je kunt gelukkig ook zelf controleren waar de dichtstbijzijnde zendmast van jouw provider staat.
-
De meeste mensen kennen de 3 grootste Belgische telecom providers wel: Orange, Proximus en Telenet. Maar er zijn ook nog verschillende andere aanbieders op de markt die gebruik maken van dezelfde netwerken.
-
De communicatie tussen laadpalen en voertuigen verloopt via 4G, wat problematisch kan zijn wanneer deze verbinding ontbreekt. Dit is vaak het geval in veel parkeergarages, waar de betonnen constructie het 4G-signaal blokkeert.
-
Veel huiseigenaren in België hebben binnenshuis last van slecht GSM signaal. In veel gevallen kan er bij de ramen nog wel gebeld worden, maar valt het signaal weg wanneer men verder de woning in loopt. Hoe kan dit en hoe is dit probleem te verhelpen?
-
Laten we deze 4G signaal versterker voor Proximus van Rosenfelt eens nader bekijken
-
Een veelvoorkomend probleem in nieuwbouw kantoren is dat er niet tot nauwelijks gebeld kan worden. Het mobiele signaal komt niet tot nauwelijks door de muren en ramen heen, waardoor telefoongesprekken haperen of afgebroken worden. Soms is bellen helemaal niet mogelijk, maar moet men bij ramen gaan staan om enigszins te kunnen bellen. De verwachting is dat dit probleem met de komst van het nieuwe 5G netwerk alleen nog maar zal worden vergroot.
-
Niet meer bellen, niet meer WhatsApp’en, geen Facebook, geen Instagram en we voelen ons sociaal niet meer verbonden met de wereld. Dat is het beeld dat onze ogen voorbij schiet als we denken aan het feit dat we geen mobiel netwerk hebben bij Telenet. Met onderstaande tips zorgen we dat uw provider Telenet geen mobiel netwerk heeft verledentijd is.
-
Heeft uw provider Proximus geen mobiel netwerk? Of maakt u gebruik van één van de providers die gebruik maakt van het netwerk van Proximus, zoals Scarlet, Tango, Telindus en BICS. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Het kan te maken hebben met een storing bij Proximus, instellingen van uw mobiel of andere oorzaken van buitenaf.
-
Het gebeurt ons allemaal wel eens dat we geen mobiel netwerk hebben en we niemand kunnen bereiken of andersom. De melding ‘Geen service’ is niemand onbekend, maar waarom heeft u geen mobiel netwerk? Dit kan veel verschillende oorzaken hebben.
-
Het verbeteren van het mobiele netwerk is niet zo ingewikkeld als dat het klinkt. Er zijn verschillende professionele oplossingen waarmee u uw mobiele netwerk thuis of op kantoor kunt verbeteren. U kunt namelijk eenvoudig zelf